zondag 26 januari 2020

Zondag

Sta op jawel met keelpijn verkouden en tja kaakholtes. Eerst roerei n
met krab als ontbijt. Wnl op zondag en buitenhof gekeken. Daarna ben ik naar bos geweest. Even frisse lucht. Thuis gekomen vast wat voorbereiding gedaan voor avondeten stampot van pastinaak spruiten appel en ui. En ja hoor Jaap kijkt naar oude cawboyfilm. Ooo die stemmen van die lui vreselijk. 😵😱
En daar zal ik helaas 2 uur na moeten luisteren. Dacht ga lezen naar mijn aandacht is er niet nee meer van tandenknarsen. Heb altijd vreselijk gevonden.
Op gegeven moment hebben we een  Engelse document gekeken over een Frans dorpje  naam Oradour Sur Glance. Gaat over hoe dorp in 2 de wereldoorlog helemaal is uitgemoord. Ook op YouTube is er iets van gevonden paar Nederlandse Jong jongens daar zijn geweest, zij doen vaak horror dingen opzoeken. Ze waren enorm onder de indruk. Het dorp ziet nog steeds zo uit niks is veranderd. Oude auto's enz alles staat zo. Heel indruk wekkende verhaal

Hier foto van mijn wandeling
Hier foto van spruiten pastinaak /stampot

2 opmerkingen:

jannie zei

Goedemorgen Floor

Ja ik ben geslaagd voor een lampje. Niet bij Ikea maar bij Leen Bakker
Bij Ikea nog een plantje gekocht.Was daar knetterdruk.
Waren ook moe allebei. Hadden de hele ochtend de kinderen gehad.
Dus waren daar snel weer weg

Een horror stad. Dat dit al die jaren zo gebleven is. Ongelooflijk hoor.
Je stamppotje ziet er heerlijk uit.

Ik werk deze week alleen de woensdag en de vrijdag
Beterschap met je verkoudheid Floor
Ik loop nog steeds te hoesten
Fijne maandag
Liefs Jannie

Haba zei

Goede morgen Flo, ja over Ouradour heb ik jaren geleden al een documentaire gezien. Gruwelijk dat mensen elkaar zoiets aan kunnen doen. Het werd gezien vanuit de twee meisjes die stiekem buiten het dorp waren gaan spelen en het hebben het overleefd door ongehoorzaam aan hun ouders te zijn.
Straks ga ik weer zwemmen, dat is altijd een goed begin van de week vind ik. Ik wens je een fijne maandag toe.

ik ben er qweer op een oude blog dus hier verder

 we gaan straks een feestje  bbq want Jaap en Bjorn vieren hun verjaardag Ben nu op mijn laptop hoo dezer op mijn mobiel krijg