woensdag 1 mei 2019

vandaag 1 mei

Toen ik in Frankrijk was kreeg ik van paar mensen uit dorp een lief klein bosje Lelie van Dalen
Daar zit wat achter ik heb dit gekopieerd de tekst

 

Symboliek van het lelietje-van-dalen

Dit bloemetje staat symbool voor absolute zuiverheid, prilheid, oprechtheid en discretie. Maar het belangrijkste: ze staat symbool voor geluk. Deze prachtige betekenis maakt het gelijk erg belangrijk om op 1 mei een bosje lelietjes-van-dalen te geven aan iemand die je liefhebt.
Deze geeftraditie is een oud Germaans gebruik: een ode aan Ostara, de godin van de aanstaande lente en het opkomende licht. Om deze belangrijke godin te eren gooiden de Germanen lelietjes-van-dalen in vreugdevuren. Dit was een teken van respect en om te laten zien dat ze in haar goddelijke waardigheid geloofden.
Een ander verhaal vertelt dat lelietjes-van-dalen zijn ontstaan uit de tranen van Maria, nadat ze het graf van haar zoon bezocht had.

1 opmerking:

Tine de Jong zei

Vriendin en bijdrager van het natuurblog waar we samen apart onze woorden plaatsen en deze gezamenlijke blogspot website hebben gemaakt heeft ook iets moois geschreven en ik heb de natuurweetjes erbij gezet als eerste. Maar let op berichten/reacties die niet over de woorden gaan worden hier niet gezet. bloggen en loggen is om te reageren op wat je ziet en leest. Ik reageer met de naam van mijn andere blog zodat als jij erop klikt het kan lezen.En overname van woorden is met auteursrechten geschreven.

ik ben er qweer op een oude blog dus hier verder

 we gaan straks een feestje  bbq want Jaap en Bjorn vieren hun verjaardag Ben nu op mijn laptop hoo dezer op mijn mobiel krijg