vrijdag 2 augustus 2019

Leuk verhaal. Echt waar

Ach ja Ilse kwam deze foto tegen. En daar zit leuke verhaal achter

kom ik dit tegen maar zag niet meteen het plaatje en was het ook vergeten.Maar dacht wel van moet pinda en kaas zijn.
PINDAKAAS
Leuk om het weer te zien
Voor degene die het niet snapt
Mijn moeder woonde net in Nederland (van oorsprong Engels) en om Nederlands te leren hielp mijn oma haar schoonmoeder.Door haar boodschappen te laten doen
Als je geen Nederlands kent en moet boodschappen doen  en leest{"hoe ze het heeft kunnen lezen weet ik niet} . Potje pindakaas en in Engels heet het peantbutter. Ja dan kan ik iets van begrijpen,dat mijn moeder er nis van snapete potje met kaas en pinda  hihihi. Dus kwam ze thuis zonder

6 opmerkingen:

Haba zei

Hahaha ja dat kan ik begrijpen, als de ene geen Nederlands spreekt en de ander geen Engels, dan krijg je dat soort misverstanden. Ik denk dat je oma beter het lege potje van de pindakaas had laten zien. Maar ik hoop dat ze er samen om hebben kunnen lachen naderhand.

Haba zei

Goede morgen Flo, ik ben lekker gaan zwemmen, verkouden of niet, om steeds binnen te blijven zal ook niet veel helpen. Vandaag komen mijn dochter en haar gezin terug van vakantie, ik ben altijd weer blij als zo'n reis goed is verlopen. Je hoort zoveel over ongelukken door vakantieverkeer. Drukke wegen en mensen die niet gewend zijn om veel te rijden en dan toch te lang achter het stuur kruipen. Mijn dochter en schoonzoon zijn echt wel goede rijders maar ja ieder kan een fout maken en er zijn ook mensen op de weg die zelden achter het stuur kruipen en in de vakantie dat wel gaan doen.
Ik kreeg gister van zoon en schoondochter nog een uitnodiging om met hen mee te gaan op een korte vakantie in september. Gezellig hoor even een midweek weg naar een centerpark huisje. Wanneer dat precies is hoor ik nog wel.
Ik wens je een fijne zaterdag toe.

thatfullmoonguy zei

Dat zijn van die mysteries van het Nederlands hè, haha. Ik denk dat elke buitenlander in Nederland vroeg of laat tegen onze pindakaas aanloopt... Mmmm lekker hoor, pindakaas met wat grotere stukjes noot erin :)

Dankjewel voor het compliment! Ja toen ik dat schilderij van Editha voor het eerst zag, wist ik dat ik daar iets mee moest doen! Al is het maar omdat ze nooit mannen schildert, haha, dus dit was een unieke gelegenheid.

Ik hoop dat het werk goed ging vandaag, ondanks gezondheidsdingen... Is de sfeer er beter geworden, nu de dreiging uit de lucht is voor de direkteur en hopelijk ook voor het bedrijf?

Fijn weekend!

thatfullmoonguy zei

O ja dat haat ik ook, als je denkt dat je eindelijk wat slaap kunt inhalen, en dan mislukt dat toch weer. Sterkte!
Over je werk, poeh dan is er toch wel radicaal ingegrepen. Maar ze moesten misschien ook wel iets doen.

Ik zag het van max, mooi!

Haba zei

Goede morgen Florence, ja ik heb hen eens allemaal uitgenodigd voor een lang weekend , maar dat kwam toen van mij uit. Ditmaal was het een leuk idee van mijn schoondochter en dan niet voor iedereen (Laura is leerplichtig dus die zouden niet mee kunnen) maar voor mij om met hun mee te gaan.
Ik wens je een fijne zondag toe.

jannie zei

Goedemorgen Floor

Ja dat overkomt mij ook vaak als ik uit wil slapen. Vanmorgen ook vroeg wakker nadat ik best wel laat ging slapen. Heb even wat liggen lezen en daarna toch nog even geslapen.Misschien vanmiddag even een dutje doen Floor.Heel vervelend ook dat je nog zo'n last hebt van de warmte

Leuk verhaal dit van de pindakaas. Begrijpelijk dat ze er niet uit kwam hahaa...

Vandaag voor ons ook even niks doen.De kinderen zijn met vakantie in Zeeland

Fijne zondag nog Floor
Liefs Jannie

ik ben er qweer op een oude blog dus hier verder

 we gaan straks een feestje  bbq want Jaap en Bjorn vieren hun verjaardag Ben nu op mijn laptop hoo dezer op mijn mobiel krijg