maandag 1 juli 2019

Nieuwe week nieuwe maand dus nieuwe blog

Meneer Van der Peet - Annie M.G. Schmidt
Zoals iedereen weet
kan meneer Van der Peet
niet zo bijster goed tegen de hitte.
O, hij had het zo heet
en hij heeft zich ontkleed
en hij is in de koelkast gaan zitten.
't Was een heerlijk gevoel,
want daar had hij het koel
en hij is er zijn krantje gaan lezen,
maar het hele gezin
zocht zich gek in 't begin
en riep steeds: Waar zou vader toch wezen?
En het duurde een week
voor de keukenmeid keek
in de koelkast, op zoek naar augurken,
En ze slaakte een kreet,
want meneer Van der Peet
zat daar midden in 't ijs op z'n hurken.
Ach, ze wisten geen raad!
Als een diepvries-tomaat
zat hij daar in het ijs opgesloten.
Maar mevrouw zei, heel wijs:
Leg het hele blok ijs
bij de kachel, voorzichtig, niet stoten!
Bij het knappende vuur
smolt het ijs op den duur
en meneer Van der Peet kon weer praten.
Hoe, wat heb ik het heet,
zei meneer Van der Peet,
waarom heb je me daar niet gelaten?
Nu vertelt hij het vaak
aan een klant in de zaak:
'k Heb een week in de koelkast gezeten.
't Was zo fijn, ik bedoel:
't was zo rustig en koel,
't was een weekje om nooit te vergeten.
#amgschmidt #repost

5 opmerkingen:

Haba zei

Goede morgen Flo. Met die meneer is het dus beter afgelopen dan met mevrouw Scholten :)
Ik neem aan dat je dat versje van Annie M.G. ook wel kent.
IK wens je een fijne maandag toe, geniet ervan het is nog mooi zonnig en niet te heet vandaag.

jannie zei

Goedenavond Floor

Meneer van der Peet deed mij glimlachen.Afgelopen zaterdag had ik ook wel in de koelkast gewild.Gisteren was het heerlijk hier. Kinderen zijn geweest. Heb weer van ze genoten.
Morgen, donderdag en vrijdag werken en dan even heerlijk 2 weken vrij.
Kijk er naar uit.

Slaap lekker voor straks
Liefs Jannie

Haba zei

Goede morgen Flo, nou nee ik heb geen idee, wel heb ik voor 's avonds een restaurant afgesproken om met iedereen te gaan eten. Maar ik denk dat we de dag wel gewoon in de tuin in de schaduw van de bomen zullen zitten.
Het is buiten lekker afgekoeld en omdat ik deze maand het asiel heb afgezegd (ik heb gewoon een maandje vakantie genomen) kan ik straks weer lekker buiten in de tuin, gister ook een hoop onkruid weggehaald, dat lijkt met de warmte wel goed te groeien en de rest helemaal niet.
Ik wens je een fijne dinsdag toe.

Haba zei

Goede morgen Flo. Tja veel kinderen in de klas natuurlijk,soms zelfs meer dan veertig, ik was een babyboomer zoals ze dat tegenwoordig noemen. Maar ja ik denk dat de kinderen in die tijd ook gezeglijker waren en tegenwoordig lijken het wel allemaal prinsjes en prinsesjes. Als ik op school stout was en straf kreeg, hoefde ik thuis niet te klagen, de juf of de meester had wel gelijk gehad. Sommige leerkrachten gaven je zelfs een pak voor je broek, mijn ouders sloegen niet maar het mocht toen wel. Ik weet nog dat een vriendinnetje een pak voor haar broek had gehad en na school tegen me zei, dat ze het nauwelijks had gevoeld omdat ze drie onderbroeken aan had waaronder een gebreide.
Een fijne woensdag gewenst.

Haba zei

Goede morgen Flo, Aiva dag vandaag dus ik ben er zo weer vandoor, fijne donderdag gewenst.

ik ben er qweer op een oude blog dus hier verder

 we gaan straks een feestje  bbq want Jaap en Bjorn vieren hun verjaardag Ben nu op mijn laptop hoo dezer op mijn mobiel krijg